2014-03-21

Depend - 2030 Plum

Idag är det fredag och jag ska snart bege mig till fjälls, inget Internet under helgen alltså. Hinner dock slänga upp dagens naglar, hakar på Holofredag hos Skimmerskuggan idag!

Detta är Depend - 2030 Plum som kom med deras holografiska kollektion 2012. Jag köpte på mig två av dessa lack då och så har de stått lite bortglömda sedan dess, men igår sken solen och då fick det här lacket se dagens ljus igen.


Direkt sol
Ville minnas att det var ganska skirt sist jag använde det och att jag då fick ha 3-4 lager, vilket känns lite väl mycket med tanke på att flaskan är så liten. Lade det istället i två lager över det gamla lacket och det blev ganska bra, kanske att det blev en aning ljusare i färgen än det plommonlila som syns i flaskan, men det gjorde inte mig så mycket. Holoeffekten blev det inget fel på. Inte den starkaste i min ägo, men helt okej!

Direkt sol

Alla lacken i den här kollektionen hade en scattered holo-effekt, dvs. lite utspridda, uppbrutna regnbågar istället för linjära och mjuka sådana. Inte desto mindre fint för det, och jag tyckte holoeffekten syntes bra i vanligt dagsljus också, inte bara i direkt sol.

Mulet dagsljus

Skugga
Kul att Depend gör lite specialkollektioner ibland, även om jag vill minnas att priset för just dessa var en aning i högsta laget för så små flaskor. Tror inte de här går att få tag på längre, jag har inte sett dem någonstans i alla fall, de sålde slut väldigt fort. Glad att jag köpte på mig dem iaf!

2 kommentarer:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!