2014-03-19

Kicks - Midsummer Lily

Idag hänger jag inte med på Grön Onsdag hos Karin tyvärr, då jag kände mig lite mättad på grönt efter min St. Patrick's Day-manikyr. Kanske nästa vecka! Det blev istället ett lack som faller under mitt favoritfärgspektra under våren, dvs. pastelligt blå/periwinkle/lila/rosa toner. Närmare bestämt Midsummer Lily från Kicks (de mindre flaskorna).



Midsummer Lily är ett väldigt ljust lavendellila krämlack. Ganska bra formula, lätt att måla med. Det blev dock lite strimmigt så här har jag tre lager på bilderna för att jämna ut. Trots namnet så tycker jag nog det passar bättre till våren än till midsommar, men funkar väl egentligen året om, om man så vill :)


Lacket ser olika mycket lila ut beroende på ljus, som ni ser på bilderna. Skuggbilden överst ger nog lacket mest rättvisa. Jag gillar färgen på det här lacket, det är liksom lätt och diskret men samtidigt en väldigt vårig och fin färg som gör mig glad. Behöver lite vårblomsterfärger på naglarna känner jag, våren har ju inte hunnit göra något egentligt intåg här ännu, det är fortfarande mycket snö. Fast det är ju varmare och soligare såklart, så det är mycket trevligare att vara utomhus. På tal om det så möttes jag av detta när jag var ute och promenerade i förrgår:


Renarna hittade hela vägen in till bebyggelsen. Lite kul.

Nå men åter till Midsummer Lily. Köpte det för ca 2 år sedan men det finns i alla fall kvar i Kicks webshop, och säkert i butik också, om någon är sugen på detta. Kicks minilack kostar 39kr/8ml, vilket känns som ett helt rimligt pris för helt ok kvalitet på lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!