2016-05-29

Deborah Lippmann - Marrakesh Express

Hej på er, hoppas ni har haft en trevlig söndag hittills. Vad har ni gjort idag? Jag har swatchat lite lack och halvslött glott på F1, inga desto mer avancerade aktiviteter alltså men skönt med en slösöndag :)

Idag tänkte jag visa ett lack som jag trodde jag skulle tycka om jättemycket, men som inte riktigt föll mig i smaken ändå. Marrakesh Express från Deborah Lippmann släpptes med julkollektionen Fantastical år 2014, jag har sedan fått detta i en Glossybox om jag inte missminner mig. Det är ett multikromt lack med ganska starka skiftningar från rött till rosa, orange och guld, och så simmar det runt en hel del guldiga shard-glitter i det.

Formulan är tunn men ändå lite klistrig(?), och det var svårt att sprida glittren jämnt på nageln. Tre lager för full täckning. Det blir slätt med ett lager överlack, men finishen ser ändå liksom klumpig och ojämn ut pga glittren, vilket jag tycker förstör lacket ganska mycket. Det hade nog varit finare om det var glitterfritt. Det slutade med att jag gav bort detta till en vän, så inte ett helt optimalt första intryck av Deborah Lippmann för min del!






Hi, hope you've had a nice Sunday so far! What have you been up to today? I've been swatching some polishes and halfheartedly watched F1 while doing so. In other words, not too much exciting stuff but I enjoy a lazy Sunday every now and then :)

Today I'm showing you a polish which I thought I would like a lot, but was a bit of a disappointment. Marrakesh Express from Deborah Lippmann was released with the 2014 Holiday collection called Fantastical. I got this one in a Glossybox if I don't misremember. It's a multichrome with strong shifts from red to pink, orange and gold, and there are some golden glitter shards added to it as well.

The formula is thin, but still kind of... sticky(?) in a way. It was hard to spread the glitter evenly on the nail. I used three coats for full coverage, and one coat of top coat was enough to make it smooth to the touch despite the glitter. Still, I really don't like these glitters. Even though they lay flat on the nail, they make the overall finish look uneven and lumpy, and it kind of ruins the polish. It would have been nicer without them. So I gave this one to a friend, not an optimal first impression of Deborah Lippmann for me!

7 kommentarer:

  1. DL har lämnat mig besviken många gånger också. Känns inte riktigt prisvärda då. Tror som du att det hade varit finare utan glittren. Det såg nästan lite dagis ut med dem i ett för övrigt fint lack.

    SvaraRadera
  2. Oh, those glitter/flakies makes it so very special <3

    SvaraRadera
  3. Det ser riktigt fint ut faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev först och läste sen och såg nu att du inte gillade det. Jag tycker faktiskt att det är oväntat fint med glittren i detta, tycker inte att det ser störande ojämnt ut eller så.

      Radera
  4. I agree with you about the polish! Without it would be really gorgeous, but now it looks a bit messy. Like the colors though!

    SvaraRadera
  5. Men oj... jag tycker jättemycket om det här lacket :)
    Ja jag äger ju int det själv så vet ju inte hur det är på naglarna.. men det ser ju helt otroligt fantastiskt ut på naglarna :)
    xx

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!