2016-05-01

China Glaze - Mimosas Before Manis

Hej på er! Jag råkade försvinna helt oannonserat ett tag, kom av mig helt och hållet med både bloggande och nagelmålande efter påsk. Hoppas ni haft en bra valborgshelg i alla fall! Min spenderades i Uppsala med ett gäng kompisar och jag har haft världens roligaste helg verkligen, detta kommer jag leva på länge. :)

Idag tänkte jag visa er en trevlig vårfärg från en lite äldre kollektion. Mimosas Before Manis släpptes med China Glazes vårkollektion Avant Garden år 2013, och är ett trevligt persiko-/korallfärgat lack med subtilt guldskimmer i. Bra formula, täckte fint på två lager. Inget spektakulärt, men en fin och härlig vårfärg som jag trivdes bra i.



Hi! I accidentally disappeared unannounced for a while, I just completely fell out of my polishing and blogging habit after Easter. I hope you've had a nice weekend. Mine was spent out of town with a bunch of friends and I've had the best weekend in a long time, it was so much fun. :)

Today I'm going to show you a pretty spring colour from an older collection. Mimosas Before Manis was released with China Glaze's spring collection Avant Garden back in 2013. It is a nice peachy coral shade with a subtle golden shimmer. The formula was good and it covered nicely in two coats. It's perhaps nothing spectacular, but it's a pretty shade that I enjoyed wearing.

6 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka igen och att du hade en fin valborgshelg, vår var också bra. Lacket var jättefint, härlig vår- och sommarfärg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra! Ja jag är väldigt förtjust i koralltoner :)

      Radera
  2. Koraller är verkligen perfekta så här års.

    SvaraRadera
  3. Kul att du är tillbaka! Lacket ser väldigt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns kul att köra igång igen, hoppas bara jag lyckas hålla i det nu :) Tack!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!