2016-03-17

Smitten Polish - Not Your Mama's Easter Grass

Hej på er! Blev ett litet uppehåll igen men nu tänkte jag kompensera med att visa ett supersnyggt lack istället, som kanske inte går att få tag i längre, och i så fall ber jag om ursäkt på förhand. :(

Not Your Mama's Easter Grass kommer från Smitten Polish (numera Dreamland Lacquer) och släpptes våren 2014 med kollektionen Showers and Flowers. Jag köpte det förra året och sedan blev det stående tills igår när jag målade på det. Min reaktion var då ungefär "nvdmbglasbgöasbvgösdivbhdsa VARFÖR har jag låtit detta stå orört så länge??????" för detta är så STÖRT underbart. Det är längesedan jag blev helt begeistrad av ett lack men nu hände det!

En härlig och galet färgstark ljusgrön jelly fullproppad med prismatiska glitter, vår så det bara skriker om det, och med St. Patrick's Day idag och påsken runt hörnet så passar det väl utmärkt, eller hur? Tre lager för full täckning, utmärkt formula, blev inte ens knöligt trots allt glitter. Det här blev verkligen en ny favorit för min del.





Hi! I took a little blogging break again but I will compensate with showing you an awesome polish today, which may not be available anymore, and if so I'm sorry :(

Not Your Mama's Easter Grass comes from Smitten Polish (who are now called Dreamland Lacquer) and was released with the 2014 spring collection Showers and Flowers. I purchased it last year and then it was hidden away in a box until yesterday when I finally used it. My reaction could be described as "nvdmbglasbgöasbvgösdivbhdsa WHY haven't I used this earlier?????" because it's so RIDICULOUSLY gorgeous! It's been a long time since I was this smitten by a polish (pun intended) but now it happened!

It is a lovely and super bright lime green jelly filled with prismatic glitters, this is spring in a bottle! And with St. Patrick's Day today and Easter around the corner, I thought it was a very fitting one to show you. Three coats for full coverage, the formula was great and the surface was really smooth despite all the glitter. A new favourite!

6 kommentarer:

  1. Älsket på det lacket. Så frikking underbart. <3

    SvaraRadera
  2. Wohoo - this seems like it should come with a radioactive or poisonous warning :D
    I love it!

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen ett helt underbart lack! Så glad att jag har en flaska. :-)

    SvaraRadera
  4. Gorgeous polish, It is so pretty and interesting to look at! <3

    SvaraRadera
  5. Det här är verkligen så snyggt!

    SvaraRadera
  6. Men herregud så snyggt lack :D
    Det ser nästan giftigt ut :D
    xx

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!