2015-11-16

Depend - 459

Hej på er! Inget blått har jag att visa idag, men väl ett ganska fint lack från Depends höstkollektion med minilack. Nr 459 är ett vackert brunt lack med guldbronsigt skimmer, perfekt höstfärg tycker jag. Kanske en aning grönt i undertonen i vissa ljus. Skimret är lite dolt i svagare ljus, men poppar till ordentligt i bättre ljuskällor. Täcker fint på två lager, detta trivdes jag bra i, men så har jag också haft lite dille på bruna lack den här hösten.

Tycker det dock är lite jobbigt att O2-kollektionen och minilackskollektionen från Depend den här hösten har samma nummerserier men olika färger. Nr 459 i vanliga minilacken är alltså detta bruna skimmerlack, medan nr 459 i O2-lacken är en mörk skogsgrön creme. Förvirrande tycker jag.

För övrigt så har ni kanske märkt att jag varit lite inaktiv här på sistone och att det dröjer länge mellan uppdateringar. Har inte riktigt någon blogginspiration just nu, varken att skriva eller att läsa, tråkigt nog. Jag hoppas den kommer tillbaka, eller så tar jag en total paus ett tag, men tills vidare nöjer jag mig med att säga att det blir fortsatt lite längre tid mellan uppdateringarna så får vi se.






English:
Hi! Today I'm showing you a pretty brown polish from Depend's fall collection of mini polishes. Number 459 is a lovely brown polish with a golden bronze shimmer, a perfect fall colour I think. Perhaps it looks a little green in some lights too. The shimmer is a bit hidden in regular daylight, but really comes to life in the sun or a similar light source. It covers nicely in two coats. I enjoyed wearing this, but I've been crazy about brown polish this fall so maybe it's no surprise.

I do think it's a bit annoying that the O2 collection and the mini polish collection from Depend this fall have the same number series, but different colours. Number 459 from the minis is this shimmery brown, while 459 from the O2 collection is a dark forest green creme. A bit confusing I think.

On a side note, you may have noticed that I have not been as active here as I usually am. I don't really have any blog inspiration right now, not when it comes to writing nor reading, sadly enough. I hope it returns, or I might take a full on blog break for a while, but for now I'll just say that my blog updates will be sporadic for a while and we'll see.

8 kommentarer:

  1. I'm not so keen on browns, but I like this one. Maybe the shimmer :-)

    SvaraRadera
  2. I like this deep shimmer - and I agree, it's not "clever" to have the same number for different polishes both still sold...

    SvaraRadera
  3. Fnny, if I would see it in the shops I wouldn't buy it. And then I see it on your nails and completely switch to MUST HAVE! Perfect fall shade!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar det här lacket :) Kanske ska köpa ett eget ex :)

    SvaraRadera
  5. Men ååh så läckert :O
    Du bloggar då du känner för det... inget tvång :)
    Kikar in lite nu som då ändå :)
    xx

    SvaraRadera
  6. Riktigt fint lack. Men förvirrande som du säger med siffrorna på namnen, noll fantasi de hade där...

    Och givetvis ska du blogga när/om du känner för det, jag likt andra förstår ju och gör du ett inlägg så dyker det ju upp i "feeden" ändå, så man hittar ju inläggen ändå. Jag har haft mycket för mig också på sistone och haft små pauser nu i hösten.

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!