2015-11-01

China Glaze - Ick-A-Bod-Y

Hallå, hoppas ni haft en skön Allhelgonahelg! Jag hade en helt ledig fredag och Halloweenfest på lördag, vilket var väldigt trevligt. Söndagen har mest spenderats i soffan med lite film. Jag hade tänkt fixa någon rolig nail art till helgen, men det slutade med att jag helt enkelt inte orkade utan jag tog bara ett vanligt lack istället. Dock ett väldigt fint sådant, och temaenligt med, som jag visar idag.

Ick-A-Bod-Y kommer från China Glaze, närmare bestämt halloweenkollektionen Awakening 2010, och är en murrigt mörkgrön jellybas full med orangea glitter. Riktigt snyggt! Basen ser svart ut på håll och i svagare ljus, men tittar man närmare så syns det att den är grön. Två lättmålade lager har jag här, sen behövde jag två lager topplack också för att det skulle bli helt slätt, men det gjorde mig inte så mycket. Glittren har så härlig glöd i detta lack. Ett härligt höstlack och det gjorde sig superbra nu såhär till Halloween!






English:
Hi, hope you've had a nice weekend! I had a day off from work on Friday and a Halloween party on Saturday, which was nice. Haven't done much at all today, saw a movie and relaxed a bit. I was planning on doing some fun nail art for this weekend but I just didn't feel like it, I ended up just putting a Halloween appropriate polish on. It was a pretty one though, and I'm showing you this one today.

Ick-A-Bod-Y comes from China Glaze, their 2010 Halloween collection Awakening to be more precise. It's a dark green jelly base filled with orange glitters. So gorgeous! The base looks black in lower lighting and from a distance, but up close you can tell it's green. Two easy coats here, and I needed two coats of top coat as well to smooth it out completely. The glitters have such a beautiful glow to them. A lovely fall polish and great for Halloween!

6 kommentarer:

  1. It's pretty cool. CG do make some fabby Hallowe'en polishes :-D

    SvaraRadera
  2. Ick-a-body har jag. Härlig och snygg på ett litet oväntat sätt.

    SvaraRadera
  3. This really screems fall - but definitely also Halloween!

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅH så underbart lack... jag tror jag blev lite förälskad i detta lack :D
    Älskar namnet också... börjar tänka på Ichabod Crane från Sleepy Hollow :D
    xx

    SvaraRadera
  5. I hope you enjoyed the party :) This is amazing, I hadn't seen it before but what beautiful glitter! I have to agree with you, very perfect for this time of year! It makes me feel all warm and fuzzy looking at it :) xx

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt halloweenlack!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!