2015-05-04

Color Club - Bell Bottom Babe

Hej på er, hoppas ni haft en bra start på veckan! Jag har haft slutexamination i en av mina kurser, gick superbra. Nu är det bara slutspurten på examensarbetet kvar! Så sjukt att tänka på att jag är klar om en månad... vart tog de här fem åren vägen?

Idag hakar jag på Blå Måndag med ett Color Club-lack, närmare bestämt Bell Bottom Babe som kom med Poptastic Neons-kollektionen förra sommaren. Ett neonlack är det dock inte, men fint är det! Blå jellybas med rödlila skimmer, vilket gör att det överlag ser mer lila ut än blått i de flesta ljus. Hoppas Emelie godkänner ändå! Formulan var tunn, men lätt att bygga upp. Hade kanske klarat mig på två lager men här har jag tre. Tyvärr blev bilderna ganska oskarpa, my bad som var alldeles för stressad när jag fotade. Kika in hos Emelie för mer blått idag!





English:
Hi, hope you've had a good start of the week! I've had the final exam in one of my courses, and it went really well. Now I've just got the last tiny bit of my thesis left! It feels so weird to think that I will be done at the university next month... five years went by pretty fast!

Today I'm joining Blue Monday with a Color Club polish, named Bell Bottom Babe. This was released with the Poptastic Neons collection last summer. It isn't a neon, but it's pretty! Blue jelly base loaded with reddish violet shimmer, giving it an overall more purple look in most lighting. I hope Emelie approves anyway! The formula was thin, but easy to build up. Perhaps two coats would have been enough but I've got three here. Unfortunately the pictures turned out a bit blurry, my bad, was way too stressed when I was photographing! Check out Emelie's blog for more blue polishes today :)

13 kommentarer:

  1. Verkligen fint, gillar skimret i annan färg till det vackra blåa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade det också, har inget liknande i min samling!

      Radera
  2. Men bara: WOW! Så himla superläckert! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint? :D Jag gillade det skarpt!

      Radera
  3. What a pretty polish and amazing shimmer :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, I'm very fond of it as well :) The contrasting shimmer is so pretty!

      Radera
  4. Så härligt att du snart är klar med studierna! Och lacket är jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli riktigt skönt! :) Visst är det!

      Radera
  5. Definitivt godkänt! Och det måste vara skönt att snart vara färdig med studierna :)
    Tack för att du var med på blå måndag, din manikyr är verkligen fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur! Ja det ska bli riktigt skönt :) Tack, blev väldigt förtjust i detta lack!

      Radera
  6. Ja visst är det ett trevligt lack? :)

    SvaraRadera
  7. Superfint lack! Härligt att runda av studierna kan jag tänka mig! För mig var det blandade känslor att bli klar då jag började plugga för att jag inte ville jobba, och så helt plötsligt var man klar och var tvungen att söka jobb ändå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! :) Ja verkligen skönt, senaste 1,5 åren har jag varit dödsless på att plugga så ska bli kul att få göra något annat och börja tjäna riktiga pengar, inte bara leva på lån/bidrag. Haha, så kan det gå! Hoppas du hittat ett jobb du trivs med :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!