2015-03-11

Lappa - Green/gold glitter

Hej på er! Hoppas ni haft en bra start på veckan. Just nu håller jag på och packar inför en skidresa, tåget går om drygt två timmar. Ska bli jättekul! Men därav kommer det vara tyst här fram till söndag när jag kommer tillbaka, har lite dåligt med internet där uppe.

Idag deltar jag i alla fall på Grön Onsdag hos Karin med ett glitterlack jag köpte i Thailand. Märket heter Lappa (tror jag) men jag hittar inget namn på själva lacket, så jag döpte det på ett ytterst kreativt vis till Green/Gold glitter, för det är precis vad det är. Små guldiga och gröna glitter i klar bas. Här har jag lagt det över nr 436 från Depend som jag visade för ett tag sen. Tycker det blev en rätt trevlig manikyr ändå! Och plus i kanten för den fina glassformade flaskan (mest därför jag köpte det)! Gå in och kika hos Karin för fler gröna skönheter idag :)





English:
Hi! Hope you've had a good start of the week :) Right now I'm packing for a skiing trip, my train leaves in about two hours. I'm really looking forward to it! However, I probably won't be posting anything here before I get back home on Sunday, as I probably won't have any internet connection. 

Anyway, today I'm participating in Karin's Green Wednesday with a glitter polish that I bought in Thailand. The brand is called Lappa (I think) but I couldn't find the name of this particular polish, so I creatively named it Green/Gold Glitter, because that is exactly what it is. Tiny gold and green glitters in a clear base. Here I layered it over number 436 from Depend, which I showed you a while back. I thought it looked pretty nice! And an extra plus for the cute ice cream shaped bottle (probably the number one reason why I bought this)! Check out Karin's blog for more green manicures today :)

18 kommentarer:

  1. Söt manikyr!
    Ha en trevlig skidresa nu! :-)

    SvaraRadera
  2. Fint, känns somrigt! Ha en fin resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gör det! Tack ska du ha, det hade jag :)

      Radera
  3. Jättefint ju, blev snyggt ovanpå den gröna basen. Hoppas du får en rolig resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gillade också kombinationen :)

      Radera
  4. Oh wow this is just so cute! I love this kinda glitter :-)

    Enjoy your trip :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I also enjoy these glitters, they're really pretty and not so hard to remove as larger glitters can be. :)

      Radera
  5. Galet söt flaska!och sött lack med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur :D Köpte nästan mest för flaskan, men gillade lacket med!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!