2015-02-14

Valentine's Nails

Glad Alla hjärtans dag på er! Firar ni? Jag är inte så särskilt förtjust i denna dag, tycker den mest känns som ett kommersiellt jippo för att folk ska köpa en massa saker. Så vi firar inte desto mer, vi tänkte bara laga lite god mat ikväll och ta det lugnt. Jag har varit så himla trött den här veckan så jag har varken orkat läsa bloggar eller blogga själv, plus att flera naglar gick av vilket gjorde mig ännu mindre sugen. Men idag passade jag i alla fall på att göra lite nail art! Basen är en saran wrap-manikyr med OPI Mod About You och OPI You're Such a BudaPest, den delen blev jag nöjd med. Hjärtglittren plockade jag upp ur Sinful Colors Love Sprinkles och skulle placera ut dem, men det blev snett och vint och ojämnt placerat, och så stack de upp rätt mycket på mina ganska välvda naglar. Och så vattendekaler i form av rosor från Born Pretty Store på två av naglarna.

Jag gör ju nail art extremt sällan och är inte alls särskilt bra på det. Det blev mest en katastrof när jag gjorde detta, allt som kunde gå fel gick fel, jag hade för lite tålamod och sabbade flera naglar och fick göra om dem flera gånger. Grisade lack ungefär överallt och så drabbades jag av årets bubbel-mayhem på tumnaglarna (så dem får ni inte se). Jag var lite tveksam till att visa upp manikyren men jag får se det som ett övningstillfälle helt enkelt, går ju inte att bli bättre om jag inte övar. Det var första gången jag använde vattendekaler, sjukt smidigt och snyggt ju! Det kan ju till och med en nybörjare som jag bemästra :) Kommer jag definitivt att använda fler gånger.






English:
Happy Valentine's Day! Do you celebrate? I'm not very fond of Valentine's Day myself, so I'm not doing anything special. I have been blogging much this week, and haven't kept up with my blog reading either, because I've been extremely tired! All I wanted to do was sleep, all the time. And today, when I was supposed to sleep for a looooong time to regain some energy, I woke up before 8am and felt rested. Weird!

I did some Valentines-appropriate nail art for today. The base is a saran wrap manicure using OPI Mod About You and OPI You're Such a BudaPest. I also tried placing some heart glitters (from Sinful Colors Love Sprinkles) but failed miserably - it became thick, uneven and the hearts are weirdly placed. And then some rose water decals from Born Pretty Store. I do nail art very rarely and haven't practiced much, and this was mostly a disaster - I managed to mess up several nails and had to start over a few times. Very frustrating! I had polish everywhere and my thumb nails were mostly just a bubbly mayhem because of the thick layers of polish, so I'm not showing you those haha :) So I'm not super satisfied with this, but I thought I'd show it to you anyway!

12 kommentarer:

  1. This is a gorgeous mani :-D And cute topper :-D

    SvaraRadera
  2. Men vad säger du för strunt! Jag tycker allting ser jättebra ut! Detta är lätt något jag kunna gjort och glatt visat upp på min blogg. Jag tycker alltihop är toppen och tycker att du kan visa mer nail art ;) Men jag känner igen hur du berättar, det händer ofta att det finns lite "drama" kring skapandet av nail art, speciellt när man prövar nya saker. Då blir man ofta lite avtänd, eftersom man minns strulet, om något vart en smula snett eller liknande, saker som den som tittar inte har en aning om eftersom man bara ser den fina helheten, inte om något eventuellt inte blev 100% rakt. Ma är helt enkelt sin egen största kritiker, på gott och ont. Dock måste jag säga att ju mer man övar desto lättare är det nästa gång! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh tack vad glad jag blir <3 Ja det var kanske mer min sinnesstämning efter att ha gjort den när jag fick göra om det hundra gånger och allt bara gick åt skogen, är säkert som du säger. Men övning ger ju färdighet så jag tänker inte ge upp iaf, ska försöka mig på nail art lite oftare :)

      Radera
  3. Men hallå det är ju supersnyggt!! Väldigt fin kombo med allt. :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken söt och fin manikyr! Firar och firar, vi åt middag och jag köpte några tryfflar och gav mig själv en palett. Alla de grejerna hade dock hänt även om det inte varit alla hjärtans dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! <3 Det lät mysigt, ungefär som vi då, vi passade på att laga lite godare lördagsmiddag än vanligt men annars inte så mycket speciellt :)

      Radera
  5. Svar
    1. Tack! Ja vattendekalerna var superfina, de ska jag använda fler gånger :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!