2015-01-06

OPI - Vant to Bite my Neck?

Hej på er! Idag blir det mer arkivtömning, dessa bilder har legat i arkivet sedan september (!) när mina naglar var betydligt längre än de är nu... De klarar verkligen inte av den torra, kalla vintern, oavsett hur mycket jag smörjer och oljar dem. Nåväl! Ännu ett ganska gammalt lack (kommer lite nyare snart, lovar), Vant to Bite my Neck? kom med OPIs vårkollektion Euro Centrale 2013. Mörkt auberginelila cremelack, bra formula och täckte på två lager. Minns att mitt överlack var ganska gammalt och bråkigt då, så det blev konstiga märken i ytan, alltså inte OPI-lackets fel. När jag bar det så trivdes jag inte alls i det, men nu när jag ser på bilderna så tycker jag ändå det ser fint ut, så jag får väl göra en ny utvärdering snart igen.

För övrigt, någon som vet varför de stavat "Want" med ett enkelt V? Någon ordvits jag inte förstår?





English:
Hello! More pictures from my archive today, these were taken back in September (!) and I still haven't blogged about this polish. My nails were a lot longer back then, they really can't seem to handle the cold, dry air this time of year, no matter how many lotions and cuticle oils I use. Oh well! This polish is also pretty old (I will show you some newer ones soon, I promise). Vant to Bite my Neck? was released with OPIs spring collection Euro Centrale in 2013. A dark eggplant purple creme, good formula and covered in two coats. My topcoat is at fault for creating those marks in the polish, it was pretty old and thick at the time and did not want to do what it was told. Back when I wore this polish, I did not like it so much, but looking at the pictures now I think I might have to change my mind! 

By the way, does anyone know why they wrote "Vant" and not "Want"? Is it some kind of pun that I didn't get?

10 kommentarer:

  1. It's a really nice purple - I do like it :-)

    Not sure about the 'Vant' think I've missed it too :-|

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is :) Hm, strange! Can't seem to find any answers to that..

      Radera
  2. Jag gillar detta! Har inte heller listat ut varför det står med enkel-v.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En trevlig lila :) Nej inte jag heller, har försökt göra lite research men hittade inget.

      Radera
  3. Fint! Stavningen känns som klassisk obegriplig OPI-humor skulle jag säga. Kanske V som i Vampire?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske det, ingen aning faktiskt!

      Radera
  4. Tror stavningen handlar om att många som inte har engelska som modersmål uttalar W som V uttalas på engelska. OPI använder samma skämt i Nordic-kollektionen: Viking in Vinter Vonderland om jag inte missminner mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, så kanske det är! Låter inte helt orimligt :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!