2015-01-07

China Glaze - I'm With the Lifeguard

Hej igen! Idag är jag med på Grön Onsdag hos Karin med något som man kanske kan kalla en klassiker, I'm With the Lifeguard från China Glaze. Kom med sommarkollektionen Summer Neons 2012, och är en superlysande neongrön med skimmer. Min kamera hade lite svårt att hantera hur neonigt detta var och ballade ur helt och hållet när jag skulle fota, särskilt på skuggbilden som ni ser! Jag har tre lager på mina bilder, formulan var lite småbesvärlig men den jämnade ut sig till slut. Torkar snabbt och matt, jag har topplack på bilderna. Neoner är väldigt mycket sommar för mig, och jag bar detta förvisso på semestern, men visst kan man lysa upp vintermörkret med lite färg, eller vad tycker ni? :)



English:
Today I'm joining Green Wednesday over at Vacker & Underbar with a polish that may be something of a classic, I'm With the Lifeguard from China Glaze. This one was released with the Summer Neons collection back in 2012, and is a super bright neon green with some shimmer in it. As you can see, my camera completely freaked out when I tried to take photos of it because of how bright it was. It was a bit patchy but evened out nicely with three coats. Dried quickly, and it dried down matte like many neons do, I'm wearing top coat in my pictures. Neon polishes feel so summery to me but sometimes it's nice with a pop of colour in the dark of winter :)

16 kommentarer:

  1. Älskar IWTL! Så härlig och skimret gör den hyfsat unik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en av mina favoriter i neonkategorin :) Så skönt att man inte behöver lägga vitt under också.

      Radera
  2. It's mega bright and mega amazing :-D I love it! I must admit I do like a good neon :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love neons too, they might not be appropriate for every occasion but they sure can brighten the day :)

      Radera
  3. Tycker det är ett toppeninitiativ att lysa upp med lite neon i januari. Lacket ser jättefint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, något att lysa upp mörkret med :)

      Radera
  4. Älskar detta lack, ett måste att ha liksom. Köpte hela denna kollektionen och ångrar mig inte en sekund. :D Tycker också att det inte är något fel att ha färggranna manikyrer på vintern, det är ju nu man behöver färgen och uppmuntringen som bäst ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog bara tre av lacken, kanske måste köpa på mig några fler, för de jag har gillar jag skarpt!

      Radera
  5. Älskar det här lacket! Ett av mina första China Glaze-lack och en klar favorit när det kommer till neoner, jag bloggade faktiskt om det för några veckor sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt härligt! Såg det, fina bilder du hade fått till :)

      Radera
  6. Very cheerful and bright--I agree, that can be just what's needed in winter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is cheerful indeed, even if I'm generally drawn to darker polishes this time of year, it can be fun with a pop of colour like this every now and then :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!