2014-11-06

China Glaze - Harvest Moon

Hej på er! Igår tröttnade jag på allt, packade väskan, struntade i resten av veckans föreläsningar och satte mig på tåget hem till mina föräldrar. Blir här till söndag bara för att få andas lite, den här stressiga perioden som varit tog nog hårdare på mig än vad jag först räknat med. Skönt att vara hem-hemma i alla fall, nu ska jag bara mysa några dagar och ladda batterierna innan det är dags att återvända till verkligheten.

Hur som helst, dag tänkte jag visa ett av mina favorithöstlack (även om det åtminstone här uppe i norr snarare har övergått till vinter nu), Harvest Moon från China Glaze. Dessa bilder har legat ganska exakt två månader i arkivet, vet inte alls varför jag inte bloggat upp dem tidigare, men nu har ni dem i alla fall! Som ni ser så var detta innan mina naglar bestämde sig för att de inte alls ville hantera kallare temperaturer i år heller, de var alltså betydligt längre då än vad de är nu, när de bara går av hela tiden... suck. Nåja, fint lack i alla fall, oavsett nagellängd!





Harvest Moon är alltså ett kopparfärgat metalliskt foillack som kom med Hunger Games-kollektionen Capitol Colors 2012. Färgen gillar jag supermycket (även om jag tycker att den kanske ser lite urvattnad ut på mina bilder). Enligt mina anteckningar hade lacket bra formula och var lättmålat, här har jag två lager. Ett lack jag är väldigt glad att jag har i min ägo!

1 kommentar:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!