2014-10-03

Sleek MakeUp Matte Me - Fandango Purple

Kanske vi kör lite smink idag, det var ju ett tag sedan? Eller ja, en läppswatch i alla fall. För ett tag sedan lanserade Sleek MakeUp lite nya läpprodukter, däribland Matte Me som är ett flytande läppstift som torkar matt. Jag har provat en av nyanserna, Fandango Purple.



Bilderna blev ganska suddiga och dåliga så jag har tyvärr ingen närbild att visa er. Matte Me kommer med en snedskuren filtspetsapplikator som funkar rätt ok, men jag målade läppkanterna med en pensel istället för att få en skarp kant. Formulan är ganska krämig, och jag upplevde att den var lätt att få jämn vid första appliceringen. Torkar ganska snabbt ner till den matta ytan och sitter rätt bra sedan.

Det sitter inte orubbligt fast dock, efter en måltid så hade en del nötts bort från inre delen av läpparna. Här uppstod dock lite av ett problem - när jag skulle applicera nytt då så blev det ojämnt, inre delen blev mycket ljusare än den yttre... så det bästa är nog att torka bort alltihop och börja om från början om det nöts bort för mycket. Sen hade jag kanske önskat att det torkade ner till en ännu "torrare" yta, det kändes liksom lite strävt och konstigt på läpparna, nästan lite klistrigt utan att vara kladdigt, vet inte riktigt hur jag ska beskriva, haha. Kändes inte uttorkande på mina läppar i alla fall, och det är ju ett plus!

Har ni testat Matte Me? Vad tyckte ni i så fall?

2 kommentarer:

  1. Har inte testat själv men tycker det var väldigt läckert på dig! Fast i ärlighetens namn så brukar jag gillar vanliga läppstift och knubbpennor bättre än "krämer" så jag känner inget direkt sug efter att skaffa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Överlag föredrar jag nog också läppstift, men jag gillar att de här matta "krämerna" har en lite bättre hållbarhet. Knubbpennor är inte riktigt min grej, de brukar aldrig sitta kvar på mina läppar, av de jag testat i alla fall :(

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!