2014-10-28

China Glaze - But of Corpse

Hej på er! Håller på att duka under av stress inför alla projekt och allt möjligt och jag har egentligen inte tid att blogga men jag bär idag ett så trevligt lack så jag kände att jag ville hinna dela med mig av det innan Halloween, eftersom det trots allt tillhör en Halloweenkollektion. Detta är But of Corpse från China Glazes kollektion Apocalypse of Color. En lite skimrig grön bas med små, svarta glitter i, och så torkar det matt och med lätt textur. Jag tänker på zombies och Frankensteins monster när jag ser detta :D Nedan i lite olika ljus:




Hade läst någonstans att vissa haft problem med appliceringen av denna, och visst kunde det bli kalfläckar om jag gick över samma ställe flera gånger, men med lätt hand och inte så många penseldrag så var det inga problem alls. Lagom tjockt, hamnade precis där jag placerade det på nageln, och det torkade på tre röda. Väldigt pigmenterat också, jag har två lager här men det går nog kanske att klara sig på ett lager, i alla fall på kortare naglar.

Superläckert hur som helst, jag gillar ju grönt och jag gillar texturlack, så detta passade mig som handen i handsken. Nu ska jag återgå till mina rapporter, på fredag har jag min sista deadline så efter det kan jag börja andas igen. Då vankas Halloweenfest med, mycket att se fram emot till helgen alltså :)

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Kanske behöver jag faktiskt detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade det! Borttagningen var lite mindre kul dock, de svarta glittren hamnade verkligen ÖVERALLT. Men jag förlåter det, bara för att det var så fint.

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!