2014-09-19

Smitten Polish - I Never Drink... Wine

Idag hakar jag på holofredag hos Skimmerskuggan med en nyinförskaffad och väldigt välkommen bekantskap, I Never Drink... Wine från Smitten Polish. Detta köpte jag på Edgy Polish för ett par veckor sen, då jag sett massvis med fina bilder på denna på olika bloggar och den kändes helt rätt i mitt begynnande höstmood. Ganska mörk vinrödlila med en mjuk linjär holoeffekt, sjukt snygg. Det föll sig visst så att jag visar lack i samma färgskala två dagar i rad nu, jag dras mycket till den här typen av färger på hösten.

Jag upplevde regnbågarna som starkare i verkligheten än vad som syns på mina bilder, de ville inte riktigt synas här så ni får tro på mitt ord helt enkelt.






Riktigt härligt lack, här har jag målat två lager på vanligt underlack och upplevde ingen holosjuka, en aqua base verkar alltså inte vara nödvändig. Formulan var dessvärre lite för tjock och klistrig för min smak, det blev lite trådigt när jag lyfte upp penseln ur flaskan och blev lätt ojämnt på naglarna. Tror lite thinner kan åtgärda det. Det torkade snabbt däremot, och ganska glansigt. Visar det utan överlack på mina bilder. Trots formulan som lämnar lite att önska så älskar jag färgen, är väldigt förtjust i dessa lite mörkare hololack och är sugen på att införskaffa fler. Det är mitt första (och för närvarande enda) lack från Smitten, men jag är övertygad om att det kommer bli fler i framtiden!

7 kommentarer:

  1. Ojojoj vilken skönhet!! Sååå vacker. :-)

    SvaraRadera
  2. Finfint! Jag är också väldigt förtjust i mörkare holosar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker effekten blir riktigt fin med regnbågarna mot den mörka basen :)

      Radera
  3. Gud så snyggt! :D gillar din blogg starkt, hittade den nu. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad kul att du hittade hit! :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!