2014-09-28

Nail Art Sunday - Höst

Hej på er! Idag är jag med på Nail Art Sunday hos Lela med en ganska simpel dotticure i höstfärger. Hade egentligen en annan idé i huvudet, men så bröt jag av ringfingernageln igår kväll, och fick därför fila ner alla naglar till nästan ingenting. Blev sur och orkade inte ödsla så mycket tid och energi på mina numera väldigt korta nagelstumpar, så en enkel prickmanikyr fick det bli. Inspiration hämtade jag direkt utanför fönstret:


Och såhär blev det på naglarna:




Basen är två lager av How Great is Your Dane? från OPIs höstkollektion. Prickarna är IsaDora Chili Red (rött), samt tre lack från China Glaze; Papaya Punch (orange), Metro Pollen-tin (gult) samt Starboard (grönt).

Idag är vädret rätt trist och grått här i Luleå, så jag tänkte ägna resten av kvällen åt mys i soffan med sambo, tekopp och filt. Hoppas ni får en härlig söndag!

17 kommentarer:

  1. Superfint ju. Då skulle du se mina, de är ännu kortare....;-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det är nog mest omställningen som stör mig, när jag hade vant mig vid att ha långa naglar och så blev de tvärkorta helt plötsligt. :(

      Radera
  2. Åh, vilken gullig tolkning! Gillar den jättemycket :)

    SvaraRadera
  3. Helt underbart söta!! :D

    Skulle förresten vara superkul om du vill vara med i min tävling om att vinna 300:- att shoppa för hos Softskin.se! De har ekologiskt smink, hårprodukter, hudvårdsprodukter och allt möjligt härligt att välja bland. Förlåt om du inte gillar att jag länkar, vill bara tipsa! <3 Kramar. http://jennisbeauty.blogg.se/2014/september/tavling-presentkort-softskinse.html

    SvaraRadera
  4. Åh va fint! Jag tycker din nagellängd är jättefin också. Så länge de är "likformiga" och välvårdade är det inget som säger att långa naglar är bättre än korta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, nu känns det lite bättre ;) Håller faktiskt med dig där, så länge de har ungefär samma form och längd och ser fräscha ut så spelar det egentligen inte någon roll. Om inte annat mer praktiskt med korta naglar ;) Men blir ju en liten omställning när jag fått kapa ner dem flera millimeter, är nog mest det som stör mig. :)

      Radera
  5. Älskar den här manikyren. Färgerna är underbara tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag älskar höstfärgerna ihop på träden/marken nu, så jag har gärna dem på naglarna med. :)

      Radera
  6. Väldigt fint! Och jag blir supersugen på non stop ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha vilken härlig association, det tänkte jag inte på!

      Radera
  7. Blev galet sugen på nonstop av att titta på dina naglar:)
    Håller med övriga, korta naglar gör inget så länge de är lika långa och välskötta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad roligt att ni fick upp den kopplingen, jag såg inte det först men nu blev jag också sugen på Non Stop!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!