2014-09-24

HOT Makeup - Elegant Rose

Hej på er! Idag visar jag ganska dåliga bilder på ett lack som definitivt var finare i verkligheten, Elegant Rose från HOT Makeup. Detta lack fick jag i present när jag fyllde år i augusti, och jag använde det därikring den tiden också, men har helt missat att blogga upp det. Elegant Rose är inte rosa (som är vad jag skulle tro utifrån enbart namnet) utan är istället en dammig, lite gråtonad lila. Elegant tycker jag dock fortfarande att det är! Trivs bra i sådana här lite lugnare färger.

Som sagt, dåliga bilder på detta lack, mina ljusförhållanden var inte de bästa. Dessutom hade jag burit lacket ett par dagar när jag fotade, så nu får ni helt enkelt nöja er med halvsuddiga bilder på ett slitet lack ;) Det går ju åtminstone att utläsa färgen på det.




Nu är det ju ett tag sedan jag bar detta och mitt minne sviker mig, men enligt mina anteckningar så var det i alla fall lättmålat och täckte helt på tre lager. Det jag har att klaga på verkar vara återkommande med det här märket - det luktar jättekonstigt (och starkt!) efter att det torkat! Har provat ett annat lack från detta märke och det hade samma problem. Vet inte om det är tänkt att vara doftsatt eller om det är någon konstig ingrediens de har i... jag är inte så förtjust i doftsatta lack överlag så jag hade gärna sluppit det. Nåja, lacket är fint i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!