2014-09-04

Barry M - Key Lime

Hej på er! Nu har skolan kickat igång igen, mitt femte och sista år vid universitetet. Kändes kul att träffa alla igen och komma in i lite normalare rutiner. Förhoppningsvis blir bloggandet lite mer regelbundet nu när jag inte är ledig :)

Idag visar jag ett härligt lack som kanske börjar bli en aning för somrigt för den här årstiden, men det är fint oavsett. Key Lime heter det, från 2013 års sommarkollektion från Barry M.




Ett riktigt trevligt limegrönt cremelack. Här har jag två lager. Lite tjock i formulan men inte omöjlig att måla med. Torkade något mörkare än i flaskan tyckte jag, men det var väldigt marginellt. Litet minus för att hållbarheten inte var så bra dock, tyckte att det började chippa rätt snabbt, precis som de andra lacken från Barry M som jag testat. Jag förlåter det dock för att jag gillar färgen så mycket!

2 kommentarer:

  1. En härlig grön verkligen. Barry M göra bra lack. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar de jag provat från Barry M, dock har de varit lite tjocka i formulan, men det kanske inte gäller alla.

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!