2014-07-06

Nail Art Sunday - Neon

Nail art sunday hos LeLack idag! Och neoner hör ju sommaren till så det var ju ett ypperligt passande tema. Mitt bidrag idag är egentligen en ganska direkt återskapning av en prickmanikyr jag hittat någonstans, Instagram kanske? Jag hade tyvärr bara bilden nedsparad på datorn utan hänvisning så jag hittar tyvärr inte källan nu. Nåja.


Min kamera har lite jobbigt med att hantera så starka neonfärger, men det kanske syns hur härligt lysande de är ändå. Solbilden återger färgerna bättre. Jag har ett vitt krämlack som bas, från ett märke som heter NailGirls och som kom med en Glossybox en gång i tiden. En helt okej vit som inte blir så strimmig som många andra vita lack kan bli, men som dock ändå kräver tre lager för att få ett fin och helt täckande bas. Funkar dock med två om det bara ska användas som underkläder för ett annat lack. Därefter har jag gått över det vita med ett prickverktyg och ett gäng neonlack:
  • Models Own - Sun Hat (rosa)
  • China Glaze - I'm With The Lifeguard (grön)
  • Orly - Melt Your Popsicle (orange)
  • Orly - Glowstick (gul)

Blev väldigt förtjust i resultatet, färgglatt och prickar kan man ju inte bli annat än glad av. Den rosa är väl inte så neonig som jag kanske hade önskat, insåg när jag skulle fixa till denna manikyr att jag inte äger en enda rosa som är sådär superneonig. Hur det kan komma sig vet jag inte, och det tänkte jag ändra på snarast!

14 kommentarer:

  1. Fantastiska neoner, och vilket jobb med alla prickar! Jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja de två från Orly är så starkt lysande att det nästan skär i ögonen, jag gillar't!

      Radera
  2. Jätteläckert! Prickar och neon är verkligen en bra kombination.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det blev en glädjespridare av rang.

      Radera
  3. Prickar är alltid läckert och i neon sen, kan det bli bättre....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, färgstarkt och härligt.

      Radera
  4. Åh, alldeles galet fint!!!

    SvaraRadera
  5. Melt your popsicle verkligen glöder på bilderna, läckert:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, den är en riktig ont-i-ögonen-neon, även i verkliga livet :)

      Radera
  6. Snyggt värre! Prickar kan typ bara bli fantastiskt fint ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja visst är det så ;)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!