2014-07-02

Mavala - Toulouse

Ibland har jag så himla svårt att komma på något att skriva som början på mina inlägg. Känns ibland lite konstigt att bara hoppa in i lackbeskrivningen sådär hux flux, och ibland har jag inte så mycket annat intressant att berätta heller. Så nu får ni ett startstycke om att jag inte vet vad jag ska skriva i startstycket ;)

Nåja vi hoppar väl över på lacket. Dessa bilder är ur arkivet, bar det här lacket för rätt längesedan, i alla fall en månad sedan skulle jag tippa. Det är Toulouse från Mavala, från deras standardsortiment, och jag har haft det i min ägo under åtskilliga år. Det är i alla fall ett härligt godisrosa lack, lite åt det varmare hållet. 



Mina bilder som jag tog då var inte så bra, ni får tänka er att färgen nog är någonstans mitt emellan solbilden och skuggbilden. Annars finns ju Mavalas lack på typ varenda ICA, Kicks, Åhléns m.m., så det är ju bara att gå och slänga en titt på lacket där om ni är intresserade. Här hade jag tre lager, var inte 100% täckande då, ni ser kanske på bilderna att man kanske kan ana lite, lite VNL men det kunde jag absolut leva med. Gillade färgen, den var somrig och glad och lacket var lättmålat trots åldern. Torkade ganska snabbt. Däremot tycker jag att Mavalas penslar är lite för korta så det är svårt att få upp lacket när ungefär halva flaskan är använd (och en halv flaska går ju åt rätt snabbt när det bara är 5 ml i dem...). Men ja, det är väl det enda jag har att anmärka på. Så vill ni ha en trevlig, lättillgänglig sommarrosa (eller ja, året runt-rosa för den delen) så är detta kanske en kandidat, Mavala får ett extra plus för att de är 5-free också, så jag kan ha lite överseende med den dumma utformningen på flaskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!