2014-07-29

H&M - Serenity Now

Hehe, ungefär en timme efter att jag bloggat om gårdagens lack så kände jag mig sjukt less på det och längtade efter färg. Sånt där vänder väl med humöret gissar jag. Nu har det åkt av i alla fall och jag har målat på ett lack i något färgstarkare variant, som jag tänkte visa nu. Detta är Serenity Now från H&M, ett vackert koboltblått cremelack.



Formulan är bra, och kräver 2-3 lager för att täcka helt. Här har jag tre lager, men det gick av bara farten, det var bara några naglar som behövde ett tredje lager där jag råkat måla lite tunnare. Det torkar relativt fort och med bra glans, så jag har skippat topplack här. I lampljus som jag sitter i nu när jag skriver så upplever jag lacket som något mörkare än vad mina sol- och dagsljusbilder visar. Ett himla fint lack hur som helst, det var ett spontanköp som råkade ramla ned i min varukorg för någon vecka sedan, och jag ångrar det inte.

10 kommentarer:

  1. Wow,, vilken fantastisk blå! Älskar såna här lysande blåa nyanser, de ser fantastiska ut på naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också väldigt svag för denna typ av färger, tycker de alltid känns så smickrande och glada :)

      Radera
  2. Supersnygg blå verkligen!! Och det där med att tröttna på lacken verkar vara något man utvecklar mer och mer ju fler lack man har och bär. Jag tycker jag bara tröttnar fortare och fortare på mina manikyrer nuförtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner igen mig i det, förr om åren blev jag irriterad när lacken inte höll mer än 3 dagar på mig, nu spelar det nästan inte någon roll eftersom jag lackar om var och varannan dag :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja visst var den? Blev väldigt förtjust!

      Radera
  4. Åh, det här var verkligen lysande och läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ett trevligt spontanköp tyckte jag :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!