2014-06-16

Zoya - Carter

Började visst på detta inlägg igår men kom inte längre än till rubriken, hoppsan! Fick en massa DLC-expansioner till Skyrim i present av min lillebror i förrgår, så då började jag ju nörda ner mig direkt och har inte haft tid med något annat. Tur att jag är ledig, då gör det ingenting att jag slösar bort mitt liv framför datorn, haha... Men om det blir väldigt tyst här på bloggen igen framöver så vet ni varför då ;)

Hur som helst så tänkte jag visa ett till av Zoyas PixieDust-texturlack, mörklila Carter. Det har en blålila bas och så en massa magentafärgade glitter i det som verkligen glöder i lacket. Överlag så ser lacket mer rödlila ut när det torkat på grund av glittren. Har ni tröttnat på texturlackstrenden än? Jag gillar dem ännu i alla fall, har inte så många själv så har nog inte hunnit tröttna.



På bilderna har jag två lager och jag tyckte det räckte. Lacket torkade relativt fort och blev snabbt yttorrt, men var fortfarande lite mjukt någon timme efteråt, så jag fick vara lite försiktig. Jag har inte världens bästa bilder på det här, men här nedan ser ni mina tappra försök att försöka fånga hur fint glittren glöder i basen (därav lite suddiga bilder):



Jag tycker i alla fall lacket är superfint, mina bilder gör det inte alls rättvisa. Det är mycket glittrigare än vad som syns på de två översta bilderna, och sprakar och gnistrar som bara den i de flesta ljusförhållanden. Ni bör nog se det på riktigt för att förstå hur fint det är! Det enda som är lite halvjobbigt är borttagningen, den tar ju lite längre tid än ett vanligt lack, men det är inte hjärnblödningsframkallande som vissa glitterlack kan vara. Nu är jag sugen på att köpa fler PixieDusts, för både detta och röda Chyna har verkligen fått mig på fall!

4 kommentarer:

  1. Så fint o gillar färgen

    SvaraRadera
  2. Jag har inte tröttnat:) detta var jättesnyggt, skulle vilja ha några av Zoyas strukturlack...

    SvaraRadera
  3. Åh, fina Carter, som jag längtar tills det får flytta hem till mig. Jag har inte tröttnat på textur än. Och Zoya tycker jag gör bland de bästa.

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!