2014-06-08

Models Own - Duck

Idag visar jag ett lack från Speckled Eggs-kollektionen från Models Own, en kollektion som består av ett gäng krämlack i pastelliga färger, fullproppade med matta svarta glitter i olika storlekar vilket ska ge en effekt av spräckliga fågelägg på naglarna. Idag visar jag Duck, det pastellblå lacket ur kollektionen.


Jag är väldigt förtjust i effekten med de svarta glittren, tycker det blev snyggt och lite annorlunda, särskilt då jag använt väldigt mycket cremelack på sistone, så då var det kul att ha något lite mer utstickande. Formulan var dock inte så jätterolig att jobba med - den var väldigt tjock och klistrig, nästan så jag fick dutta ut lacket på nageln istället för att måla ut det. Den jämnade ut sig bra däremot, såg hopplöst ut först men det blev slätt och fint till slut. 



Jag fick inte världens bästa bilder på det här lacket. Färgmässigt så stämmer nog översta bilden bäst överens med hur det ser ut. Lacket torkade lite långsamt trots att jag hade snabbtorkande överlack, men inte så farligt. Borttagningen var desto värre, rekommenderar nog att använda en peel off-bas till detta för det var rejält jobbigt att få bort. Hade svarta mikroglitter fast i nagelbanden ett bra tag efteråt också.


Däremot blir det inte särskilt knöligt trots allt glitter, jag tyckte det räckte gott och väl med ett lager överlack. Kanske att man behövt ett till om man är petig, men för ett sånt här lack så tycker jag inte det är hela världen om det inte är glasslätt och blankt. Trots den lite halvknepiga formulan så gillar jag Duck, jag har ett till lack från den här kollektionen också som jag ska testa och visa någon gång framöver.

3 kommentarer:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!