2014-06-05

Mavala - Nice

Nu hörni, är jag tillbaka på bloggarenan igen! Har varit stiltje här ett tag, dels pga. att jag haft en massa tentor jag varit tvungen att lägga fokus på, dels pga. att jag fick några konstiga utslag och var tvungen att utesluta att det inte var nagellack jag reagerade på. Det verkade det dock inte vara som tur var, men jag fortsätter hålla tummarna för att jag inte behöver rensa ut hela lacksamlingen.

Hur som helst, igår skrev jag min sista tentamen inför sommaren och nu är jag ledig i ett par veckor innan jag börjar sommarjobba. Ska bli riktigt skönt! Och nu har jag tid att blogga igen också, och ska försöka läsa ikapp på de bloggar jag följer med. Idag visar jag ett lack som jag köpt för lääääängesedan, innan jag började bli tokintresserad av nagellack på riktigt. Skulle iväg på semester och ville ha med några somriga färger i mindre flaskor så de inte tog upp så mycket plats i packningen, så då åkte Nice från Mavala ner i korgen. Skulle förvisso inte till Nice då, utan till Nerja i Spanien om jag inte minns fel, men den orten fanns tyvärr inte benämnd på Mavalas flaskor... :)

Nice är i alla fall ett ganska rejält rödtonat orange lack med väldigt finmalet och ytterst diskret silverskimmer.



Trots att det stått i en låda i ett flertal år så var formulan riktigt bra, lätt att måla med. Däremot så är det rätt skirt, jag målade i halvdunkel på kvällen och såg då inte att det var så mycket VNL som syntes förrän dagen därpå när jag skulle fota. Hade två lager på bilderna, det hade kanske behövts 3 eller 4 för att inte kunna se nagelkanten, men jag orkade inte åtgärda det när jag såg det utan det fick vara såhär. Har inte riktigt tid att vara kräsen under tentaperioderna ;)


Det syns nog inte på mina bilder, men det finmalda skimret lämnade en liten aning av penseldragsmärken i lacket. Inte så det direkt störde mig, men de fanns där. Verkar ha varit lite snurrig när jag fotat också, har haft nåt kladd på linsen ser det ut som och då fick bilderna det här lite "luddiga" utseendet. Har helt glömt bort att fota i skugga också, så det blir bara solbilder idag, då jag har ett annat lack på naglarna nu.


Allt som allt så är Nice ett helt okej lack, men inte så spektakulärt. Har några lack som är väldigt lika detta i samlingen som har bättre formula, bl.a. Coral Reef från IsaDora som har ganska exakt samma färg, men som är ett mer opakt cremelack utan skimmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!