2014-06-18

Barry M - Mango

Just nu har alla mina sommarkänslor försvunnit. Igår och i förrgår snöade det(!) här uppe i Kiruna, och det känns ju som bra tajming inför midsommarafton på fredag, eller inte... Idag har i alla fall solen varit framme, men det var bara någon enstaka plusgrad så jag sitter här med fleecetröja och tjocksockar och fryser halvt ihjäl. Usch! Jag vill till varmare breddgrader!

Nåja, i teorin är det ju sommar i alla fall och kanske ett somrigt lack kan vara till glädje (kanske kan avleda mig ifrån allt gnäll åtminstone, haha), så idag visar jag ett härligt orange cremelack från Barry M:s Gelly-sortiment vid namn Mango. Jag tror det kom i något sommarsläpp av färger förra året, men jag är inte helt hundra på det.



Färgen älskar jag supermycket! Jag är hemskt förtjust i orange och den här nyansen är perfekt, lite mer åt det gula hållet vilket jag gillar. Formulan är däremot inte särskilt bra, jättetjockt att måla med och besvärligt att få jämnt - det täckte hjälpligt på två lager men då var det så ojämnt så jag fick måla på ett tredje för att jämna ut. Chippade snabbt också, vilket såklart är trist. Kanske lite thinner kan hjälpa. Men som sagt, väldigt fin färg och jag trivdes bra i detta.

När jag bar detta lack för ett par veckor sedan så var vi hemma hos Christians föräldrar och hälsade på, och jag passade på att mysa lite med Selma såklart - bonusbild därifrån idag alltså :)

3 kommentarer:

  1. Och så bara vita blommor på.....toppen

    SvaraRadera
  2. Gud vilken söt liten gosmage, så fin liten katt! Lacket är jag lite tveksam till, jag är inget direkt fan av orange, även om det såklart finns undantag...

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!