2014-05-01

Valborgsnaglar och Valborgssminkning

Igår firade vi då in våren med lite grillning och kubbspel, majbrasa och lite fyrverkerier på kvällen. Det var förvisso soligt, men snorkallt och vi spenderade den mesta tiden inomhus. Men det var trevligt ändå! Fast nu längtar jag till varmare temperaturer...

Lite fina vårfärger fick det bli när det ändå skulle vara lite festligt. Naglarna pryddes med It's a Trap-Eze! från China Glazes Cirque de Soleil: Worlds Away-kollektion som kom ut ca 2012 om jag inte minns fel, men som jag inte köpt på mig förrän nu. Det har en mjölkig vit jellybas fullspäckad med olika storlekar av hexglitter i magenta, rött, vitt, grönt, blått, orange, gult, och kanske fler färger också. En härlig glitterbomb att fira in våren med! Basen är ganska tunn och lättflytande, och den såg väldigt skir ut på första lagret, men den är så otroligt fullspäckad med glitter så den täckte rätt bra till slut ändå. På mina bilder har jag tre lager av It's a Trap-Eze!, och så har lagt jag matta överlacket Matte About You från Essie ovanpå. Ett härligt, galet och kanske lite barnsligt lack, jag tänker på clowner och barnkalas, men jag älskar det!



Sminket fick också gå i vårtoner. Det blev en ganska mjuk sminkning i pastelliga färger, mest rosa och grönt. Använde skimriga paletten Blooming Spring från IsaDora på ögonlocken (grönt och rosa) samt matta motsvarigheter (gröna Absinthe-Minded, rosa Royal Flush) från Lime Crimes Palette D'Antoinette. Lite lavendellila under ögat med (Ribbonesque, också från Lime Crime-paletten).




Ansiktet fick lite guldskimrande rouge (Rose Gold från Sleek MakeUp) och highlighter (SheerCover Bronzing Tan Minerals Lip-to-lid Highlighter). Tyvärr lyckades inte min kamera återge detta särskilt bra. På läpparna har jag ett läppstift som jag köpte för sisådär 4-5 år sedan, Crystal Gloss Stick från IsaDora i färgen 86 Twinkling Pink, en skimrig/frostig ljusrosa nyans.



EDIT: Alltså jag vet inte vad Blogger gör med denna bild, det är inte jag som gjort så den ser såhär überphotoshoppad ut och liksom... mjuk och luddig? På min dator ser den inte ut såhär men när jag laddar upp den på bloggen så ser den helt överdrivet retuscherad ut. Väldigt märkligt, det enda jag använt Photoshop till är att göra bilden lite ljusare...

Jag vet inte hur ni som läser känner, önskar ni kompletta listor över de produkter jag använt eller räcker det med övergripande beskrivningar av ögonskuggor och sådant som ovan? Berätta gärna vad ni tycker!

Nu ska resten av dagen ägnas åt att plugga, som jag har längtat ;)

2 kommentarer:

  1. It's a trap-eze är verkligen lite barnkalas men rätt så kul ändå. Jag har dock senaste gången gjort en vit bas och sen mer layrat trap-ezen ovanpå. Gillade hur det såg ut matt. Kul att se sminkning till, tycker inte bilderna ser konstiga ut eller överredigerade ut. Något att experimentera med är att förminska bilderna i tex photoshop innan du publicerar dem. Eftersom blogger komprimerar dem till samma format, oavsett tidigare storlek gör den stora bilder riktigt pixliga ibland. Tror någon testade att spara om bilderna som PNG ist för JPEG och då blev det tydligen också bättre. Bara att testa sig fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, det var ju smart, ska prova över vitt nästa gång för det blev lite väl mycket glitter nu kände jag. Särskilt vid borttagningen...

      Det är kanske för att jag själv vet hur bilden såg ut innan som jag reagerade så på det, men bra att du inte uppfattade det som så illa då i alla fall :) Tack för tipsen, jag får testa mig fram!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!