2014-05-24

OPI - Steady as she Rose

Från gårdagens superknalliga neonlack till något klart mer dämpat idag. Som jag nämnde igår så är kanske inte lysgrön neon något jag skulle välja att ha på naglarna till en anställningsintervju, och en sådan var just vad jag var på igår, så ett lite försiktigare lack fick åka på naglarna. Detta är Steady as she Rose från OPI, ett ljust, dammigt lilarosa lack med mycket grått i sig. Fick dock inte till några bra bilder alls på detta! Ljuset var så konstigt igår så färgen på lacket (och min hud för den delen) blev helt off. Efter lite färgkorrigering nedan så tror jag att jag lyckats visa ungefär rätt färg, åtminstone bättre än det var innan. Men ni kan ju alltid göra en bildsökning på lacket om ni vill ha ännu bättre bilder :)


Ni ser ju också att mina nagelband ser sjukt fräscha ut... Gårdagens neonlack stainade nagelbanden vackert gulgröna och det gick inte bort så lätt. Hade inte riktigt tid att sitta och försöka fixa det heller. Nåja. Dagens lack är i alla fall lättmålat och har en ganska tunn formula. Blir lite flammigt först, men täcker och ser jämnt ut efter tre lager, vilket är vad ni ser på bilderna.


Bilden ovan är nog mest färgkorrekt. Allt som allt ett helt ok vardagslack! Kan för övrigt berätta att jag fick jobbet, och det känns riktigt roligt! Om det var på grund av nagellacket låter jag dock vara osagt ;)

2 kommentarer:

  1. Underbart! Jag älskar dammiga lillarosa lack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de känns väldigt eleganta tycker jag :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!