2014-05-23

Models Own - Flip Flop

Vad sägs om lite galet lysande knallgrönt såhär en fredagsförmiddag? Detta är Flip Flop från Models Owns neonkollektion Polish for Tans som kom ut nu under våren. Det syns verkligen!


Superknallig neongrön som sagt. Formulan är täckande, detta är två lager och det behövs inte något vitt lack under som med vissa andra neoner. Däremot är formulan väldigt tjock, så det tål att tänkas på. Funderar på om Models Own alltid har tjock formula, för det andra lacket jag beställde därifrån (som jag dock inte visat än) var också riktigt tjockt. Kanske de går att tunna lite. Det torkar fort dock, och jämnade ut sig förvånansvärt bra på nageln trots att det vallade sig lite under målningen. Torkar matt, så överlack är ett måste om man vill ha glansig finish.


Polish for Tans-kollektion ska vara framtagna för att förstärka solbrännan, enligt hemsidan. Nu är inte jag särskilt solbränd oavsett så det gjorde nog inte någon större skillnad. Sen vet jag inte riktigt, det är väl egentligen bara vanliga neonlack i lite pastelliga toner. Men neon hör ju sommaren till!


För några år sedan tyckte jag att neonlack såg barnsliga ut på något vis, så jag använde aldrig sådana. Nu gillar jag dem. Jag har kanske blivit barnsligare med åren alltså ;) Däremot kanske jag inte skulle bära detta till en seriösare presentation eller en anställningsintervju eller så. Men kul för att lysa upp en tråkig vardag tycker jag!

6 kommentarer:

  1. Vilken glad färg. Jag har aldrig testat märket så jag undrar hur det är med hållbarheten? Vissa neon jag har försvinner från nageln efter bara någon timme. Det räcker att jag öppnar väskan o gräver i den lite, kommer det någonting åt nageln så är min manikyr förstörd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upplever också att neonlack överlag har sämre hållbarhet. De flesta lack (inte bara neoner) börjar chippa inom ett dygn på mig eftersom jag har så mjuka och sköra naglar. Detta lack höll i ca 1 dygn innan det började chippa lite på en nagel, men i övrigt höll det sig rätt bra. Det kan dock vara lite pga. mitt överlack också, det jag har nu gör att lacken skadas väldigt lätt (Orly Sec n Dry, rekommenderar det inte). Så möjligen skulle jag säga att detta lack var något bättre i hållbarhet än t.ex. de neoner från China Glaze jag testat tidigare.

      Radera
    2. Jag läste idag i nya kicks nr att Seche vite dry fast top coat har vunnit en del utmärkelser och anses vara en av de bästa överlack. Priset är 99 kr nu annars 129. Kanske ngt att testa. Kommer själv göra det

      Radera
    3. Har testat Seche Vite, tyckte inte det fungerade superbra på mig då jag upplevde förkortad hållbarhet även med det överlacket. Det torkar dock snabbare och glansigare än Orlys och det är ju ett plus!

      Radera
  2. Det ser underbart ut! Jag älskar neoner av alla slag, kan aldrig få för många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man glad av neoner :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!