2014-05-12

Mavala - Fresh Melon

Ny vecka och nya tag. Kommer ha väldigt mycket att göra de kommande åtminstone 2 veckorna, så jag vet inte hur mycket jag kommer hinna blogga då. Någonting lär ju dyka upp i alla fall, men kanske inte dagligen! Idag visar jag i alla fall ett lack från Mavala, nämligen Fresh Melon som kom med kollektionen Delicious Colours våren 2012. Fresh Melon är ett persikoorange pastelligt lack med subtilt silverskimmer i.


Skimret syns inte jättetydligt, utan mest bara när ljuset faller direkt på lacket. Formulan på detta lack är inget vidare. Ganska tjockt, och så blev det väldigt flammigt när jag målade, det ville inte jämna ut sig självt. Här har jag tre lager, och då är det fortfarande några fläckar som är lite kalare, och det ser lite ojämnt ut, som ni kanske ser på skuggbilden nedan.


Färgen är dock väldigt fin, så det är synd på formulan där. Det har däremot suttit väldigt bra, nagellack brukar i regel börja chippa väldigt snabbt på mig (inom ett dygn i princip), men Fresh Melon har nu suttit på mina naglar i nästan två dygn och jag upplever inte att det ser särskilt nött ut.


Jag brukar sällan köpa Mavala, då jag tycker de har lite tråkiga färger i standardsortimentet. På senare tid har de dock börjat släppa lite roligare kollektioner, och det gillas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!