2014-05-14

Kicks Nail Polish - Curacao Punch

Idag visar jag ett lack som var väldigt svårfotat. Curacao Punch heter det och kommer i de mindre flaskorna från Kicks. Tror det kom med en sommarkollektion 2012, jag vill minnas att jag spontanköpte det i butik det året i alla fall. Det finns inte kvar på kicks.se i alla fall, men jag har för mig att jag har sett det i någon Kicksbutik nyligt, så det är mycket möjligt att det finns kvar på vissa ställen.


Som sagt så var detta extremt svårfotat. Det är en turkos färg som drar väldigt mycket åt grönt, men kameran envisades med att hela tiden vilja fånga det som blått, eller en mer teal-aktig nyans. Helt fel färg oavsett, så på mina bilder har jag försökt färgjustera en del i Photoshop, med resultatet att mina fingrar blev väldigt röda men det får ni väl leva med :D Kanske att det blev en aning för grönt också... Det beror också på vilket ljus som faller på lacket, men för det mesta ser det väldigt grönt ut.


Curacao Punch är i alla fall ett krämlack med lite jellykänsla. Bra egenskaper, jämnar ut sig lätt och bra tjocklek på lacket tycker jag. Här är det tre lager på bilderna. Det torkar lite mörkare än i flaskan, och så torkar det lite halvmatt, så ett överlack är ett måste enligt mig (särskilt då det torkade ganska långsamt). Tyvärr så hatar ju Orlys Sec n' Dry mig och lämnar konstiga penseldragsspår och torkar inte så glansigt som jag vill, så det är inte Kicks-lackets fel att det ser konstigt ut på bilderna, utan överlackets. Ska använda upp min flaska och sen inte köpa det överlacket mer, det funkade verkligen inte för mig.


Hur som haver så är Curacao Punch ett väldigt fint lack som tyvärr har stått bortglömt lite väl länge och som förtjänar att användas lite oftare. Det är dock svårt när lacksamlingen bara växer och växer... :)

2 kommentarer:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!