2014-05-17

FOTD i lila

Har varit mycket naglar på sistone så vi kan ju varva med en sminkning tänkte jag. Inte någon jätteavancerad sådan, men såhär såg jag i alla fall ut på jobbet igår. Blev ganska mycket lila toner rakt igenom!


Ögonskuggorna är alla från en billig 120-palett jag köpte en gång, de flesta skuggorna från den paletten fungerar faktiskt förvånansvärt bra så länge man har primer under. Läppstiftet är ett True Colour-stift från Sleek Makeup i färgen Mystic, en matt rödtonad lila som höll riktigt bra på läpparna. Det är däremot lite svårmålat för stiftet är såpass torrt, så det drar lite i läpparna. Jag föredrar att måla på det med pensel istället för direkt ur hylsan. Det ser ganska galet ut i hylsan men det blir förvånansvärt lättburet på läpparna tycker jag. Sleek har överlag bra produkter, har i princip tyckt om allt jag provat därifrån. Budgetsminkning idag alltså!

Jag äger faktiskt inte något smink alls från de dyrare märkena. Eller jo, någon ögonpenna och ett läppstift från Lancôme, om nu det räknas. Det ska ganska mycket till innan jag som student börjar tycka det är värt att köpa lyxmärken när de billigare märkena oftast har bra kvalitet och liknande färger, fast nog suktar jag allt lite ibland efter Dior eller Guerlain också, om de har något speciellt som ser lite extra fint ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!