2014-05-03

Depend - 316

Ett gammalt Depend-lack på bloggen igen. Detta är 316 som kom med vårkollektionen 2012 om jag inte minns fel. Ett ljuslila cremelack med några droppar rosa i, älskar färgen på detta! Färgmässigt ska den tydligen vara något av en dupe på Sweet Hook från China Glaze, så där finns en ersättare i och med att den här inte säljs längre. Äger dock inte Sweet Hook så jag kan inte jämföra. Depend-lacket innehåller dock en massa turkosgrönt skimmer/glitter som syns väl i flaskan men knappt på naglarna (även om det kanske kan anas), så det får man väl klara sig utan i så fall.


Bilden är fotad mitt under en pluggpaus på tåget, plötsligt fick jag lämpliga ljusförhållanden under en i övrigt molnig och tråkig dag! Formulan på detta var sämre än jag mindes den, lacket kändes liksom lite torrt eller något. Men så har ju flaskan stått ett tag också. Det täckte på två lager men blev lite strimmigt, så det hade kanske behövt ett tredje.


I varmare ljus ser lacket mer rosa ut. Tycker den första bilden är mer färgkorrekt. Jag gillade det här lacket så mycket när det släpptes att jag köpte en backup på flaskan direkt - och sen använde jag det inte igen förrän nu. Det försvinner så lätt bland alla andra lack och nu älskar jag det inte riktigt så mycket som jag gjorde när det kom, men det har nog allt en lite speciell plats i mitt hjärta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!