2014-05-09

China Glaze - Metro Pollen-tin

Äntligen fredag! Och äntligen fick jag gå hem och inta ryggläge, har verkligen inte varit på topp idag när jag plågat mig igenom ett par högst ointressanta lektioner i arbetsrätt. Helgen kom verkligen lägligt må jag säga :)

Lacket jag visar idag är lite av en glädjespridare. Detta är Metro Pollen-tin från China Glaze, som är det enda lack jag hittills har köpt på mig från årets vårkollektion City Flourish. Jag var sugen på väldigt många lack därifrån, men hade inte hört så bra recensioner på formulan, så jag tänkte bara köpa denna och gröna Grass is Lime Greener först för att testa. Tyvärr var GILG slutsåld då, så det blev bara denna. Metro Pollen-tin är ett varmgult krämlack som drar lite åt orange. Det verkar ha lite neonpigment i sig också, i vissa ljus tycker jag det lyser lite om det, och så torkar det matt som neonlack brukar göra. Upplevde det som mer orange och klart mer lysande på naglarna än i flaskan. 


Formulan var inte den bästa jag provat, men inte helt hopplös heller. Rätt strimmigt på första och andra lagret, men såg rätt ok ut efter det tredje. Torkar matt som sagt, här har jag överlack på så det blev glansigt. Snabb torktid, men däremot chippade det väldigt snabbt på mig. Det kan dock bero på överlacket, jag är inte särskilt bra vän med det.


I solljus lyser det upp mycket mer som ni ser. Jag är väldigt förtjust i färgen på detta, äger inget liknande lack (men så har jag inte särskilt många gula lack heller). Såg att någon hade liknat färgen med sån där cheddarost man har på hamburgarna, eller cheddardipen man kan ha till tacos eller till stripsen på hamburgerställena. Var faktiskt och åt på Max med detta lacket på, så jag kunde jämföra. Metro Pollen-tin är dock snäppet mer orange, så det var ingen perfect match. Tyvärr tog jag ingen bild av jämförelsen, jag var för hungrig (hehe). Men jag älskar cheddardip (kanske lite för mycket enligt min sambo) så jag gillar tanken på att ha ostsåsfärgade naglar :D Bjussar på en suddig jämförelsebild med China Glaze Happy Go Lucky som är mer klargul, så får ni kanske en uppfattning om nyansskillnaden.


1 kommentar:

  1. Oooooooh, älskar gult! Denna ser ju jättehärlig ut! :D

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!