2014-04-22

Påskprickar

Ojdå, försvann visst upp till fjällen över påsk utan att säga något. Hoppas alla har haft en riktigt bra påsk! Det har i alla fall jag. Jag har fått sola, fiska, köra skoter och äta god påskmat hela veckan. Mina naglar var däremot inte så förtjusta i mina förehavanden, som att tvätta händerna i pimpelhål, kroka av besvärliga fiskar från fiskekrokar, ha händerna ute utan vantar i snö och rusk och blåst, och diverse andra fjällbestyr. Dessutom ingen nagelolja över huvud taget... och igår så gav de upp totalt, de skivade sig och gick av något fruktansvärt så nu fick de filas ned till nästan ingenting. Lite sorgligt känns det ju, men jag får väl offra dem för den härliga påsk jag har haft :)

Jag har inte målat naglarna så mycket, men på långfredagseftermiddagen blev det lite dåligt väder och då hade jag tid att sitta inne i stugan och pyssla ihop en enkel liten påskmanikyr, matchat med en av dekorationerna i vårt påskris:


Jag har bara använt två lack här, det gula är Happy Go Lucky från China Glaze och det lila är You're Such a Budapest från OPI. Happy Go Lucky är en riktigt härlig och pigmenterad gul som täcker bra på två lager. You're Such a Budapest behövde tre, och lite dubbelduttande i prickarna också, men det gjorde inte så mycket.

Tillbaka till verkligheten nu alltså, ska till skolan senare idag. Imorgon är det onsdag och då får ni se ett fint grönt lack som jag fick i mitt påskägg, dock på betydligt kortare nagelstumpar än de ni fick se idag... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!