2014-04-28

IsaDora - Powdery Pink

Ibland är det skönt med lite neutrala färger att vila ögonen med när jag haft en väldigt färgglad period. Tycker det är extra skönt att inte ha för utstickande färger när mina naglar gått av så mycket och blivit så korta, då tänker jag inte på hur korta de ser ut på samma sätt, men det kanske bara är jag ;) Hur som helst så är Powdery Pink från IsaDora ett sådant lack. Det är ett krämlack i ljus, pudrigt rosa färg, precis som namnet antyder.


Som ni ser så är det IsaDoras gamla flasktyp. Jag fick detta för några år sedan i någon typ av premiepaket när jag började prenumerera på någon tidning, tillsammans med ett läppstift och vad det nu var. Annars är det nog inte en färg jag hade köpt själv, men den är helt okej.


Färgen ser lite olika mycket rosa ut i olika ljus. Formulan var ganska skir, har tre lager på bilderna men tycker det såg lite ojämnt ut på någon nagel fortfarande. Dock lättmålad och jag gillar att IsaDoras gamla pensel är något smalare än deras nya. 


Ett vilsamt och helt okej lack alltså, jobbvänligt och funkar bra för tillfällen då man inte vill ha det allra skrikigaste på naglarna. Dock tror jag att det finns trevligare varianter på puderrosa än detta, i synnerhet då detta förmodligen inte går att få tag på längre. :)

2 kommentarer:

  1. Ingen favoritfärg för mig heller men jag har också några pudriga rosa rackare. Ibland vill man ha det ändå av olika anledningar. Jag är lite samma som du också, jag föredrar ljusa naglar när de är lite kortare, inte för att dina såg så superkorta ut här. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag brukar oftast ha dem i lite mer seriösa sammanhang, typ anställningsintervjuer eller liknande när man inte vill ha något supergalet på naglarna. Så till det är de ju bra, även om de är lite tråkiga ;) Nej de har hunnit växa till sig ganska snabbt sedan kapningen faktiskt, så de är ju på god väg i alla fall :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!