2014-04-04

FNUG - Psychedelic

Härliga fredag! Trots att termometern visar -5 så skiner i alla fall solen vilket såklart uppskattas. Men nu får det vara nog med snö och kyla, vill ha vår på riktigt!

På fredagar brukar det i alla fall visas en massa fina hololack hos Skimmerskuggan, och jag tänkte inte vara sämre. Detta är ju ett lack som visats på ungefär alla lackbloggar i hela världen förut, men det är likväl fint att lägga ögonen på! Psychedelic från danska FNUG, ett silverfärgat linjärt hololack med riktigt ordentlig holoeffekt (som jag tyvärr inte lyckats fånga i all dess prakt, det bör ses på riktigt).


Här har jag två lager ovanpå Make Up Stores Aqua Fix Base. Målade på ett lager överlack på lillfingret igår kväll, och upplevde då att det dämpade holoeffekten en aning. Men sen när jag kollade på det i solen imorse så var det knappt någon skillnad, så det är väl bara att överlacka på då! Dock inget överlack på de andra fingrarna på bilderna.



Målade i halvmörker igår i tv-soffan, och då såg 2 lager ut att täcka bra. Nu tycker jag det ser lite tunt ut om jag tittar på det i skugga, så det hade kanske varit bra att slänga på ett tredje. Nåja, det syns inte i solen i alla fall, och det är ju i solen hololack ska vara :)


Gillar verkligen detta! Har tänkt köpa det i evigheter men aldrig kommit till skott... förrän nu. Så sugen på holos nu när solen börjat komma fram på riktigt!

4 kommentarer:

  1. Det är sjukt fint faktiskt! Dags att reprisera superholona känns det som...

    SvaraRadera
  2. Ka-boom! Galet snyggt det där, man tror knappt sina ögon. Får nog rota fram mitt jag med. Hmm, ska se vad jag har för bilder i gömmorna... :D

    SvaraRadera
  3. Tycker du har fångat regnbågarna fint. Det är inte helt enkelt att fota den här typen av lack, nästan för mycket regnbågar för att det ska fastna på kort.

    SvaraRadera
  4. Superfint! FNUGs holos är underbara, jag hoppas de kommer med fler framöver!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!