2014-04-08

Depend - 313

Idag får ni se ett ganska gammalt, men ack så fint lack. Detta är nr 313 från Depend, ett mörkt lila lack med lite crellykänsla, och så en massa härligt turkosgrönt skimmer/glitter på det.


Formulan på lacket var lagom tjockt och lätthanterligt. Ändå har jag lyckats kladda, ser jag nu på bilderna... nå, men det är inte lackets fel i alla fall, det är snarare mitt handhavande med det. På bilderna ser ni tre lager. Hade kanske klarat mig med två, men tyckte det såg lite tunt ut på något ställe så det fick bli tre på alla naglar.


Var tvungen att fila ner naglarna en aning då jag bröt pekfingernageln ganska djupt ner häromdagen, såg så konstigt ut när de var så olika långa. Men jag är inte särskilt förvånad, mina naglar har alltid en tendens att gå av ungefär en millisekund efter att jag tycker att de nått en perfekt längd... Suck. Nå men åter till lacket. Det turkosgröna skimret är jättefint mot den lila basen och det syns tydligt både i ljus och i skugga. Allra finast var det i solen såklart, när det verkligen fick komma till sin rätt:



Tyvärr tror jag inte det här lacket går att få tag i längre, då det inte ingår i Depends standardsortiment. Men vi får väl hoppas på att de gör en repris på något liknande någon gång, för det här var mitt i prick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!