2014-03-01

Nailart från Alla hjärtans dag

Denna nail art hade jag uppe på Instagram och Facebook, men tänkte att jag kunde blogga om den också. Jag sysslar inte alltför ofta med nail art då jag sällan känner att jag har tid till det (och är dessutom världens sämsta på att frihanda), men ibland tar jag mig tiden att sätta mig ner och fixa lite extra. Nu är denna nästan en månad gammal, jag bar den på Alla hjärtans dag i år, men kan ju vara kul att se den ändå. Är egentligen inte så mycket för att fira Alla hjärtans dag, tycker det är mest ett kommersiellt jippo, men finns det en anledning att fixa med naglarna lite extra så :) Detta är ju inte heller en manikyr som man måste ha på Alla hjärtans dag heller, funkar ju egentligen när som helst på året.

Här är den i alla fall, ostädad förvisso, men jag blev faktiskt rätt nöjd med denna!


Jag har använt:
  • Tumme: Mavala Candy Floss som bas, prickar gjorda med dotting tool och China Glaze Heli-Yum.
  • Pekfinger: Mavala White och hjärtan gjorda med dotting tool och China Glaze Hey Sailor.
  • Långfinger: China Glaze High Hopes och nagelstickers jag köpt snorbilligt på Tradera för hundra år sedan.
  • Ringfinger: China Glaze Heli-Yum och OPI Nothin' Mousie 'Bout It
  • Lillfinger: OPI Pedal Faster Suzi! och fimo-rosetter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!